Maränger

2011-08-23 @ 18:49:24






5 Ingredrienser

5
äggvitor
2 2 dl strösocker
4 4 dl florsocker

1. Sätt ugnen på 110 grader. Vispa ihop äggvitan och strösockret på elvispens näst högsta växel. Vispa tills massan inte längre växer. Vispar man för länge eller för häftigt blir den glansig och delar på sig.

2. Sikta florsockret och vispa sedan ner det i äggsmeten. Lägg upp marängen med en sked på en plåt med bakplåtspapper. Baka tills marängerna är helt genomtorra. Det tar 60-90 minuter.

 

Lycka till!


Kommentera här!
Postat av: M

Mmmmmmmmmaräääänger! Ser supergoda ut!!

2011-08-24 @ 22:29:10
Postat av: Elin Myrén

har du gjort dem?

2011-08-26 @ 20:48:18
Postat av: Alexandra

Åhh, vad goda de ser ut!!! :D

2011-09-24 @ 16:43:54
Postat av: Evelina

gaaaaaaaahhh!!!! ellla, you MAKE ME GO CRAZZYYY!!!!! serriööst, asso du e grym. jag älskar dej fast just nu hatar jag dej, OM INTE DU GER MIG DE DÄR SÅ......SÅÅÅÅÅÅÅ......hm.....(ööhhh...)



Nääjj, skojjar, men seriöst, du e grym. de ser såå goooda uuuuttt!!!!



puss

Evelina 8a

2011-09-24 @ 19:08:28
Postat av: Anonym

Ååååå Ella du är en underbar tjej!! Som bakar underbara

Bakelser och kakor och allt möjligt man kan tänka sig!!!! :D

Jag kommer verkligen att sakna dig å dina fantastiska recept,

Och du är så duktig på att göra alla glada, du verkligen strålar

Ut glädje. Varje dag man kommer till skolan blir man så glad av att se dig! Dej kommer jag verkligen sakna!!! :'( kände att jag behövde skriva det!!! :D haha kanske lite konstigt att skriva det på kommentarerna men aja... XD

/ Ida 8a

2012-01-31 @ 20:14:37
Postat av: Ella

Haha... så kul att folk läser min blogg ibland ;)

Tack Ida för de snälla orden - vad glaaa man blir! Kommer sakna dig med så klart!!



Puss och kram!

2012-01-31 @ 21:16:14
URL: http://tastebyella.blogg.se/

Thank you for taking your time to leave a comment. You make my day! BR>

Merci!


bloglovin


Namn:
Remember me? Du kikar väl in igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0