When I am taking photos for my blog ...

2012-08-29 @ 21:18:38
(Scroll down for english)
När jag fotar bakverken och maten till min blogg, kan det hända att jag måste bygga upp en liten studio på köksbordet ibland.
Det är inte så populärt när vi ska ha gäster fem minuter senare. Särskilt inte om mamma städat hela huset innan och sedan så kommer jag och bara " Nu ska jag fota! " ...  och sedan ockuperar hela bordet hon just skulle duka...hehe
 
I alla fall så är jag ett stort fan av dagsljus och fönstret är därför min bästa vän. Direkt solljus är nämligen ingen höjdare för matfotografering.
 
Anyway... det ni ser i glasen där längs bort är vit chokladmousse med passionsfrukt och hallon.
På plåten i främre delen av bilden har vi röda vinbärs macarons som står och "torkar", alltså bilder sin lilla hud. Med på bilden är även mitt 50 mm objektiv ...
 
 
Självklart får ni recept på godsakerna och lite annat smått och gott framöver...
 
Tänkte samtidigt ta och öppna för lite frågor kring matfotogarfering eller bakning! Ställ er frågor i kommentarsfältet så ska jag försöka svara på de så bra jag kan!
 
Annars så får ni ha en riktigt skön kväll och en bra torsdag imorgon. Kom ihåg att dra på smilbanden då och då bara ... :D Det sprider glädje och då får massa glädje tillbaks!

 Kram Ella
 
In english:

There is a lot of stuff to set up when I take photos of the food and the pastries for my blog. On the photo(s) further up you can see one of my "studios".
 
The glasses in the background of the picture are filled with white chocolate mousse with raspberries and passion fruit. What you can see In the front of the picture, are macarons building their "skin" ....
Of course I´ll write down the recipe for the pastries for you. Stay tuned ...
 
Love Ella
 

Kommentera här!
Postat av: Christer Erngren (@nukokarjag)

Jag byter gärna några köttbullar mot lite vit chokladmousse med passionsfrukt och hallon :)

Svar: Haha! Kanske det kanske!
tastebyella.blogg.se

2012-08-30 @ 21:53:41
URL: http://nukokarjag.se
Postat av: lena

Hej! vad kul!!

Svar: Haha! Din galning!
tastebyella.blogg.se

2012-08-31 @ 18:04:34
Postat av: Marie

Vad är dem röda mattorna du har under dina macarons? Blir dem bättre då?

Svar: Det är silikonmattor. Det är olika från person till person... Några kör hellre på bakplåtspapper och några på silikonmattor. De är iaf återanvändbara...Kram
tastebyella.blogg.se

2012-10-21 @ 12:22:11
URL: http://mariesoleg.blogg.se

Thank you for taking your time to leave a comment. You make my day! BR>

Merci!


bloglovin


Namn:
Remember me? Du kikar väl in igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0