En vecka full av kanelbullar!

2012-07-04 @ 21:24:49
 
( Ursäkta de dåliga mobilbilderna.... )
 
Jag får väl börja med att be om ursäkt för kass uppdatering. Dock är det så att mitt sommarjobb för tillfället tar upp all min lediga tid. Det är nämligen så att jag är med i något som kallas roligaste sommarjobbet. Det är ett alternativ till ett kommunalt sommarjobb ( jag är egentligen för ung för båda två men jag sökte ändå och kom in... ) där man efter en veckas utbildning och föreläsningar om hur man startar eget får ett litet startkapital och tre veckor på sig att genomföra sin affärsidé...
 
De må låta tråkigt med utbildningsveckan, men det var på ren svenska skitkul och jag skulle lätt göra om det! Massa nytt folk och andra vuxna goa människor har jag fått träffa. Alla föreläsningarna har varit intressanta och nu är vi inne på den 3:e riktiga jobb dagen, där man jobbar med sitt företag.
 
Jag har startat ett företag med världens härligaste tjej Elin som kallas för "Det lilla bageriet". Vi tar emot beställningar på hembakat fika, cupcakes, macarons osv...
Men för att tjäna lite extra kosing så bakar vi även kanelbullar och kanelflätor i mängder och säljer de på gator och torg.
 
Ni får gärna gå in och kika på våran sida på fb.
http://www.facebook.com/pages/Det-lilla-bageriet/315352045224059
Där har ni länken...
 
I alla fall... De första två dagarna var vi i Stockhom och sålde ( se foto när Elin blundar ) bl.a vid kajen och Djurgårdsbron och framför Skansen. Idag ställde vi oss med nybakade fortfarande varma! kanelbullarna framför centrumet i vår kommun. Det gick superbra och alla bullar var borta snabbt.
Till imorgon har vi lite beställningar pågång - kanelbullar... haha.
Vi kommer inte vilja se en kanelbulle mer efter dessa tre veckor :D
 
Principe har varit att på morgonen baka ungefär 100 - 200 bullar oh sedan vid lunchtid börja sälja de fortafrande varma och doftande kanelbullarna.
 
Så ja nu var ni uppdaterade om vad jag håller hus för tillfället. Jag försöker såklart uppdatera men det är svårt att hinna med.
 
Ha det så bra alla fina!
Ella
 
 
 

Kommentera här!

Thank you for taking your time to leave a comment. You make my day! BR>

Merci!


bloglovin


Namn:
Remember me? Du kikar väl in igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0