En dag full av jordgubbar

2012-06-30 @ 23:21:54
( Jordgubbe från trädgården )
 
Det här med jordgubbar och mig är lite knäppt ibland.
För jag bokstavligen ÄLSKAR JORDGUBBAR men jag är allergisk. Inget farligt men det kliar i halsen efter att jag ätit jordgubbar. Detta hindrar mig dock inte från att äta dessa godingar...
 
/ Köpt jordgubbe
 
Idag hittade jag en massa jordgubbar i våran trädgård... Och jaaa lyckan var stor! :D Men även några köpta jordgubbar slank ner.
 
/ Översta fotografiet : Köpta jordgubbar
  Understa fotografiet : Jordgubbar från trädgården
 
Visste ni förresten att ett par jordgubbar om dagen ska förhindra att man får Alzheimer!?
Även blåbär sägs vara bra i förebyggande syfte när det gäller Alzheimer och andra ålders relaterade sjukdomar...
Kanske något att berätta för dina mor eller far föräldrar...
 
God natt alla nattugglor och god morgon till er som läser detta på morgonen :D
 
För er som undrar varför bakningen stått lite still....
Jag sommarjobbar! Som sommarjobb startar jag ett eget företag och då är det fullt upp. Bland annat ska jag och en vän sälja hembakta kanelbullar i Stockholm. Vi kommer även baka på beställning till fester och party´s.
 
Vi kallar oss för Det lilla bageriet och ni får gärna gå in och läsa mer samt gilla våran fanpage på fb här.
 
Än en gång god natt!

Kommentera här!
Postat av: Lina- mamma till Gustav

Ja jordgubbar är verkligen en favorit här med, fast smultron ligger nog på delad förstaplats :)

Nu har jag testat att göra rostårtan och det gick bra, men invändigt blev den inte lika fin som din. Kan hända att jag "fuskade" och gjorde en lättare variant av bottnar och att dom var för mjuka. Fin blev den i alla fall utvändigt och så hade vi lite tillbehör vid sidan av ;)
Länkade även till dina sida då jag inte orkade och hade en lika fin och bra beskrivning som du ;)
Kram

Svar: Haha smultron är verkligen också goda ;)Vad kul att du gjort tårtan! Den bev ju superfin! Vad tyckte du om smörkrämen? Bra idé att ha lite grädde o.s.v vid sidan om ! Just den här tårtan kräver mer sockerkaks liknande bottnar för stabilitet osv men jag tyckte den blev fin ändå! Och så får man Tacka för länkningen också :D Kram
Ha en bra söndag!!!
tastebyella.blogg.se

2012-07-01 @ 00:55:24
URL: http://vardagslivochbarn.blogspot.com

Thank you for taking your time to leave a comment. You make my day! BR>

Merci!


bloglovin


Namn:
Remember me? Du kikar väl in igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0