Vanilla Chocolate Raspberry Cake

2012-06-10 @ 20:45:29


Min första tårta med smak av Hallon, Vanilj och Choklad.

Den var god och blev ännu godare när den stått sig några dagar, men jag känner att jag vill fila lite på receptet innan ni får det...
Det är i alla fall vanilj bottnar varvade med chokladbottnar och fyllningen består av alldeles för lite vit chokladmousse och en aningen sötad hallonpurée. Den är spacklad med en enkel hallonsmörkräm.

Jag är verkligen inte nöjd med tårtan, men det var ju faktiskt första gången... dessutom körde jag på improvsation och så har jag ingen spatel!

På tisdag är det skolavslutning för min del och då tänkte jag också bjuda på en tårta...
Tårtbottnarna är redan gjorda och ligger i frysen. Jag kan avslöja att marsipan och rabarber är några av beståndsdelarna... Sen kanske det blir en rulltårta också eller kanske två...
Så där har ni något att se framemot.

Alla möjliga tårttips tas tacksamt emot!





Kommentera här!
Postat av: Ulrika - Fotograf u.norman

Åh, tack snälla du :) Hoppas du får en fin söndagskväll :)

2012-06-10 @ 21:08:06
URL: http://unorman.wordpress.com
Postat av: Vanessa

Die sieht toll aus! :) Bin schon auf das Rezept gespannt, wenn du es fertig hast..

2012-06-11 @ 08:16:10

Thank you for taking your time to leave a comment. You make my day! BR>

Merci!


bloglovin


Namn:
Remember me? Du kikar väl in igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0