lovely reader recipes of december - avocado

2012-12-09 @ 15:21:00
 
 
Jag älskar avocado.
"Guacamole" kan jag inte få nog av och det har blivit en avocado till fukost flera dagar i rad nu. När jag äter den till frukost piffar jag till den med lite limejuice och salt. Möjligtvis att lite intalienska kryddor strös över den om andan faller på...
 
Till förrät kan man använda avocado genom av ta en avocadohalva och fylla med skagenröra. Avocado passar även utmärkt i matiga sallader eller på en smörgås.
 
Nu ska vi ta och börja med en liten kul grej här på bloggen tänkte jag.
Jag kommer varje månad efterlysa era bästa och godaste recept på ett särskilt tema.
Då gäller det alltså för er att leta i receptsamlingen, komma ihåg hur man lagade mormors gamla rätt eller hitta på något nytt...
Sedan skall alla som vill skicka in en bild ( gärna ca 700 bred ) och receptet till
 
elllllaaaaa [at] gmail.com
 
eller länka till en bild samt receptet i en kommentar till detta inlägg om ni har en blogg/facebooksida eller liknande.
 
När månaden är slut sammanställer jag bilder och recept i ett enda stort, härligt inlägg fyllt av inspiration och fantastiska recept.
Låter det bra?
 
Vi provar och ser helt enkelt. Förhoppningsvis vill några vara med!
 
Eftersom jag nu är en riktig avocadoholic och det kan vara skönt med lite avväxling från all julmat efterlyser jag i december månad era favoritrecept med avocado!
Efterrätt, mellanmål, lunch eller middag - alla bidrag är välkomna!
 
Hoppas ni har lust att vara med!
 
 

Kommentera här!
Postat av: alma

Avocado med svartpeppar, salt och citron är det bästa som finns! Också på en knäckemacka men keso och grillkrydda. Fina bilder!

2012-12-09 @ 16:23:10
URL: http://monpetitecuisine.blogg.se
Postat av: Christer Erngren (@nukokarjag)

Det kommer kanske ett avocadorecept från nu kokar jag :)

2012-12-09 @ 16:52:20
URL: http://nukokarjag.se
Postat av: Vanessa

Det låter jättebra! :)

2012-12-09 @ 21:50:56
Postat av: Hanna Karlsson

Det är ju så gott!

2012-12-16 @ 07:08:33
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Thank you for taking your time to leave a comment. You make my day! BR>

Merci!


bloglovin


Namn:
Remember me? Du kikar väl in igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0