Hemlagad pasta med tomatsås à la Ella

2012-03-11 @ 13:04:43


Efter att jag kollat på ungefär 5 olika videos på youtube om hur man gör egen pasta de senaste veckorna , så försökte jag mig på min egen idag och det blev riktigt lyckat!
Jag gjorde   Tagliatelle ( bredare varianten ) och tunntunn Spagetti ( nästan nudlar ).

1 person
Du behöver

1,5 - 2 dl vetemjöl
1 ägg
pastamaskin

Gör såhär

  1. Ta fram en skärbräda och lägg mjölet i en hög i mitten på den.
  2. Gör ett litet hål i mitten av mjölet och kläck ner ägget i det.
  3. Ta en gaffel och mosa runt till en deg som man kan knåda.
  4. Mjöla in dina händer och knåda degen några minuter till es fin deg. Den ska inte fastna på dina händer.
  5. Lägg degklumpen i en plastpåse och lägg den i kylskåpet ca.15 minuter.
  6. Ta fram Pastamaskinen och gör den Pasta du vill ha.

Koka i 2-5 minuter i saltat vatten och ät med en god sås. T.ex min Tomatsås!

 

Tomatsås à la Ella

1-2 personer

Du behöver

1 burk tomater

2 klyftor vitlök

1 msk tomatpurè

1 msk ketchup

1 lagerblad

salt/peppar

cayennepeppar

 

Gör såhär

  1. Pressa vitlöken och stek på den tillsammans med tomatpureen.
  2. Tillsätt burktomaterna och resten av ingredienserna  ( Peppra/salta fter smak )
  3. Rör om låt puttra runt 20 min.

Klart!

 

Lycka till!

Du kommer garanterat imponera med hemlagad pasta ;)

 

 


Kommentera här!
Postat av: Elin

OH nu vill jag också smaka!

Det ser toppen ut!

Kram

2012-03-11 @ 13:20:41
Postat av: Vanessa

Ich liebe es deinen Blog zu lesen, es sieht immer so lecker aus! Echt toll, was du alles selber machst :)



Kram kram :)

2012-03-11 @ 15:56:05
Postat av: Blogg.se

Kolla din mail:)

2012-03-12 @ 11:18:00
Postat av: TG

Superlecker - ein Glück, dass noch etwas übrig war für mich! Kann man eigentlich den Blogg auch irgendwie abbonieren, so dass man automatisch benachrichtigt wird, wenn etwas neues da ist?

2012-03-12 @ 12:07:55
Postat av: A

Ser såååå gott och fint ut!!

2012-03-14 @ 21:46:44
Postat av: Henrik Stigell

Enkelt att laga men samtidigt väldigt (!) gott :)

2012-03-20 @ 16:53:39
URL: http://www.henrik-stigell.net

Thank you for taking your time to leave a comment. You make my day! BR>

Merci!


bloglovin


Namn:
Remember me? Du kikar väl in igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0