Mitt kök och hälso mässan

2012-11-13 @ 20:44:03
 
I helgen var jag på mässa igen. Det var ju faktiskt matmässa och då är det svårt för mig att inte gå dit. Tillsammans med mamma och hade jag en riktigt mysig dag.
Tyvärr orkade jag inte släpa med mig kameran ( den är ju trots allt ganska tung ).
Kankse var det också tur att jag inte tog med den. Efter halva dagen hade vi nämligen så tunga kassar att vi fick gå och lämna de i bilen.
 
Det var både välkända märken och nystartade företag som ställde ut sina produkter. Pasta, vinäger olivoljor, vin och färsk fisk och kött fanns det massor av. Stekpannor och knivar såldes också här och var. "Zeta" hade byggt upp en liten butik och "Pralinhuset sålde praliner för 5 kr/stk som bara den". Även mattidningar såsom "gourmet", "Mitt kök" och "Allt om mat" hade sina montrar och där köpte vi en prenumeration av de två sistnämda och fick bl.a en våg, olivolja, tonfisk på burk och smöret "Milda" i en tillhörande goodibag.
 
 
Till frukost hade jag enbart ätit en liten smörgås den dagen. Tack vare alla provsmakningar var jag mätt trots sex timmars mässbesök. Olivoljor och såser provade vi i massor. Kockar lagade pasta och serverade i små portionsformar medan man tittade på matlagare/bagare som bakade/lagade mat på en stor scen.
 
Vi var där på söndagen och det var proppfullt... tyckte vi. En försäljare berättade för oss att söndagen var den lugnaste dagen och att det på lördagen varit runt 17 000 besökare. Det är helt otroligt!
Men det är som jag allttid sagt. Mat förenar männsikor.
 
Vi tittade även in på Hälsomässan som pågick samtidigt och njöt av lite massage, otroligt gott hälsovatten och annat skönhetsrelaterat.
 
Nästa år går jag dit igen. Basta.

Kommentera här!
Postat av: Annika

Å jag kommer med!!!

2012-11-13 @ 23:35:14
Postat av: Kristin @ The Chocolate Box

Var också där på söndagen :) Hörde också att det hade varit publikrekord på lördagen, så kändes skönt att jag inte gick då som jag först hade tänkt ;)

2012-11-17 @ 19:25:13
URL: http://www.thechocolatebox.se

Thank you for taking your time to leave a comment. You make my day! BR>

Merci!


bloglovin


Namn:
Remember me? Du kikar väl in igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0