Inspiration pure and kladdiga chokladmuffins

2012-09-26 @ 20:32:40
 
Mörkret har just fallit över staden ( oerhört poetiskt formulerat btw.. ) men i mitt huvud är det ljust som på självaste dagen. Huvudet är nämligen fullt av inspiration.
 
Har spenderat senaste dagarna med inlärning av min nya kamera, kolla igenom i princip alla bakböcker i en stor bokhandel och inspektera dess bilder, ( Väldigt rolig aktivitet för er som är lika nördiga som jag :-P ) , börjat läsa boken "Plate to Pixel" av Helene DuJardin som handlar om food photography och tänkt lite sådär för mig själv - ja och så har jag ju gått i skolan också. Ni vet - sånt man måste göra ... :) 
 
Önskar för tillfället att jag hade några tusen att spendera på kameraprylar, props ( porslin, underlag, bestick, dukar... ) och byggande av en proffesionell hemsida. Har ni något tips på loppisar, fyndiga affärer ( antik.. ) billiga plankor så jag kan snickra ihop lite underlag och en billig men pålitlig hemsidabyggarhjälp -  lååångt ord! - så hojta till.
Jag behöver verkligen styra upp alla ideer så att de kan bli verklighet ...
 
Sen så var det där med de kladdiga kladdkakemuffinsarna på bilden där uppe...
Om ska ska vara helt ärlig så kom de till för bara så lite som en timma sedan. Jag kollade en snabb grej på datorn och vips kände jag ett otroligt obeskrivligt sug efter något sött - och det efter en aldelles för stor portion thaimat!. Det tog fem minuter och sedan så var de i ugnen.
 
Och gissa vad!? Just nu så mumsar jag på en!
Blir ni sugna på att också göra kladdmuffins så hittar ni mitt recept på de här. Som sagt - går att svänga ihop på fem minuter och sen så är saken biff. Servera gärna ljumna med vaniljglass eller grädde.
 
Nu skall jag mumsa vidare och önskar en goood natt!
 
 
 

Kommentera här!
Postat av: t

Härlig blogg!
allt bra? :)

Svar: Tack! Allt toppenbra! Hos er?
tastebyella.blogg.se

2012-09-27 @ 21:59:16
URL: http://icecolds.blogg.se
Postat av: Christer Erngren (@nukokarjag)

Snyggt som vanligt hos dig och tack detsamma :))

2012-09-28 @ 23:28:23
URL: http://nukokarjag.se

Thank you for taking your time to leave a comment. You make my day! BR>

Merci!


bloglovin


Namn:
Remember me? Du kikar väl in igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0