Breakfast #3 Varm tunnbröds macka

2012-07-01 @ 11:29:36
 
Detta med att få mina frukostar att se goda ut på foto. ... jag hoppas ni kan stå ut med det :D
Detta är oavsett hur den ser ut en av mina favoriträtter att ha till frukost.
Den är enkel att göra och smakar riktigt gott.
 
Mitt tips är att använda sig av söta tomater ( de mindre är oftast sötare! ) Och en ganska så saltig Parmaskinka.
Man kan även fylla bröden med spenat och ricotta. Eller med salsiccia och lite tomater.
Det går att variera i oändlighet så man får prova sig fram och hitta sin favorit.
Jag tycker de flesta fyllningar blir goda, men den med skinka, ost och tomat passar bäst till frukost.
Använder man sig av de andra fyllningarna ( som är lite matigare ) är de ett perfekt alternativ till en snabb middag/lunch. Äter man det som middag eller lunch rekommenderar jag att räkna med 2 mackor per vuxen person + lite sallad till är alltid bra.
 
Här kommer receptet vänner!
Recept - Varm tunnbrödsmacka
1 macka
 
1 tunnbröd ( gärna fullkorn )
1-2 medelstora tomater
2-3 skivor parmaskinka
4-5 tunna ostskivor ( använd osthyvel )
 
How to do it

  1. Skär tomaterna i tunna skivor.
  2. Fördela tomaterna på hälften av tunnbrödet. Lägg skinkan över tomaterna och sedan osten ovanpå.
  3. Vik över den tomma sidan av tunnbrödet till den "fyllda" så att det ser ut som på bilden.
  4. Stek hela kalaset på mellanvärme i en upphettad stekpanna. Använd någon droppe olivolja när du steker...
  5. När osten smält och brödet fått lite färg är det Klart!
 

Kommentera här!
Postat av: Vanessa

Wieso gibt es eigentlich kein Tunnbröd in Deutschland? Noch nicht mal Ikea hat das! Ich find das gemein.. das sieht nämlich sehr lecker aus :)

Svar: Das kann man sich fragen - ne - haha!
tastebyella.blogg.se

2012-07-01 @ 20:03:24
Postat av: Christer Erngren (@nukokarjag)

Jag kan helt klart stå ut med en sådan frukost ) Ser jättegoda ut.

2012-07-03 @ 00:12:38
URL: http://nukokarjag.se

Thank you for taking your time to leave a comment. You make my day! BR>

Merci!


bloglovin


Namn:
Remember me? Du kikar väl in igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0