Kladdkaka for sale

2012-07-16 @ 21:16:19
 
Idag har jag levererat en beställning i " Det lilla bagerites " namn. Bl.a lite kanelbullar, macarons och kladdkaka var det beställt. Det är även därför kladdkakan bakades i en folieform.
Ett hett tips detta med folieformar om man ska ut på picknick t.ex...
 
Oj, nu regnar det! I massor och himlen är grå. Och jag som ska segla ...
 
I vart fall hoppas jag kunden blev nöjd.
Det var ganska roligt för hon hade inte ens fått bakverken så sa hon att hon kommer beställa igen. Vi får hoppas på det...
 
Snart drar jag ut på sjön.
Ha det gött.
 
Och jo förresten vill ni också baka en kladdkaka så har ni receptet här.
För att dekorera med ett hjärta som jag har gjort:
Klipp ut en rundel av papper lika stor som kakan. Klipp ut ett hjärta i mitten av rundeln. Placera rundeln på kakan. Sikta över flrosocker. Ta försiktigt bort rundeln. Tada - ett hjärta!
 

Kommentera här!
Postat av: dominic

Vad sugen jag blev nu, ska nog baka en imorgon!

Svar: Haha gör det! Det är ju så himla gott!
tastebyella.blogg.se

2012-07-16 @ 21:28:20
URL: http://youngadults.blogg.se/

Thank you for taking your time to leave a comment. You make my day! BR>

Merci!


bloglovin


Namn:
Remember me? Du kikar väl in igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0