Glad Midsommar!

2012-06-23 @ 14:12:47
 
Jag och min familj firade en väldigt mysig midsommar ute i Skärgården på Grinda.
 
Eftersom det ju förutom midsommar också var min farmors födelsedag festade vi till det med lite extra festlig med champagne ( för de vuxna.. ), båttur, lunch på Grinda Wärdshus ( Förrätt : traditionella inlagdasillar med potatis Huvudrätt : kalvoxfilé med morotskräm, sötsura grönsaker, sotad purjolök, ugnsbakad potatis Efterrätt : Färska jordgubbar med vaniljglass, grädde och maränger ) ...
 
Det blev såklart dans runt stången, vi gjorde kransar med mormor, min pappa hade organsierat en tipspromenad med frågor om min farmor ( som ju alltså hade födelsedag ). Och sen så hade vi picknick på eftermiddagen, där vi proppa i oss min chokladfudgekladdkaka...
 
Receptet på själva kladdkakan får ni senare idag ( Jag gjorde en med fudgeöverdrag och en utan ) ... gud så mätt man blev på den...
 
Tack och lov så var ju vädret helt underbart också!
Hur firade ni midsommar?
 
 
 

Kommentera här!
Postat av: Linafoto

Svar: Jag har kodat i programet Dreamweaver CS4 :)

Svar: Ok tack! Vad duktig du är!
tastebyella.blogg.se

2012-06-23 @ 15:02:21
URL: http://linafoto.blogg.se/

Thank you for taking your time to leave a comment. You make my day! BR>

Merci!


bloglovin


Namn:
Remember me? Du kikar väl in igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0