Maräng with a little bit of lime

2012-03-16 @ 18:32:26



Vem gillar inte maräng?
Till glass, som tårtbotten , med frukt eller bara som den är...
Det är väldigt simpelt och former går att varje till det oändliga!
Dags för receptet: Här kommer det!

För massa maränger
Du behöver:
3 äggvitor
2 tsk maizena
3 dl strösocker
1 tsk limesaft

Gör såhär:
1. Sätt ugnen på 150 grader.

2. Vispa upp äggvitorna till marängbottnarna riktigt hårt, bunken skall gå att vända upp och ner.

3. Tillsätt sockret och limesaften och vispa tills marängen är glansig och bildar små toppar. Blanda i maizena.

4. Häll marängsmeten i en sprits eller plastpåse och spritsa den form du vill ha på marängen.

5. Grädda i ugnen i 15 min och sänk sedan värmen till 100 grader och grädda ytterligare 30 min.

Var flexibel, olika stora maränger tar olika lång tid!

Maränger kan vara både porösa helt igenom eller lite sega i mitten. Ju längre du gräddar desto porösare blir de.

Lycka till!

....och njut som in i bomben!

Kram Ella

Ps. Nästa vecka väntar en överrasking, men än sålänge förblir det min lilla hemlighet ;)





Kommentera här!
Postat av: evelinaaa <3

blev din pavlova eller vad den nu hette mjuk i mitten?



evelina

2012-03-18 @ 15:44:57
Postat av: Anonym

Hej Eve,

jag gräddade den ganska så länge för att jag inte avgudar, det där sega...men gräddar du exakt enligt recept blir den ganska seg( mjuk ). Kram

lycka till

2012-03-18 @ 16:06:28

Thank you for taking your time to leave a comment. You make my day! BR>

Merci!


bloglovin


Namn:
Remember me? Du kikar väl in igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0