grönt smørrebrød & vårkänslor

2013-03-16 @ 12:51:00
Det är helt otroligt.
Jag vaknade vid klockan sju utav att solen kikade in genom fönstret och kände mig till råga på det utsövd. Jag kan knappt tro det är sant. Våren är på intåg! 
 
I alla europhorie över det faktumet så kände jag först för att ligga kvar sisådär tre timmar och bara mysa och sedan för att göra ett grönt smørrebrød till frukost. Det händer inte särskilt ofta att jag lägger ner tid på att tillverka mackor utöver det vanliga, men idag så!
 
Jag blandade lite hej vilt och slängde på det mesta i grönsaksväg som hade färgen grön. Lite tapenad på gröna oliver och crème fraiche på det och där stod jag med mitt hyllningssmørrebrød till våren.
 


Tyvärr så är det sällan att man gör lite avancerade mackor hemma, men det är ju så gudomligt gott.
Ta dig tid och gör ett eget till frukost någon morgon när du har tid. Det lönar sig!
Hitta på ditt eget smørrebrød eller gör som jag.
 
recept - grönt smørrebrød
 
en rågmacka
tapenad på gröna oliver
crème fraiche
en näve blandad sallad
1 skivad minitomat
1 msk smörgåskrasse
½ dl skivad stjälkselleri
 
Bre på lite tapenad på rågbrödet.
 
Fördela resten av grönsakerna ( förutom smörgåskrassen ) på brödet lite snyggt.
 
Toppa med smörgåskrassen och lite klickar tapenad och crème fraiche.
 
Bon matin!
 

Kommentera här!
Postat av: Krille

Skulle kunna leva på mackor med gott pålägg. Din speciellt :) Supersnyggt.

Svar: Åh det var fint betyg.Tack, den var verkligen himla god.
tastebyella.blogg.se

2013-03-16 @ 13:32:45
URL: http://nukokarjag.se
Postat av: Matilda

gottgott!

Svar: hihi himla mumsig frukost faktiskt <3
tastebyella.blogg.se

2013-03-16 @ 14:01:43
URL: http://www.wishesandstars.se/blogg
Postat av: Bland bakverk och kastruller

Visst är det gott med lite lyxmackor!!
Våren verkar dröja här fast jag bor i södra sverige...., har snöat och det väntas snöstorm nästa vecka, inget man vill ha nu utan nu vill man ha vår och värme.

Svar: Jag var nog lite snabb med att säga att det är vår... hehe. Idag och igår har det nämligen snöat som bara den. Så jag ändrar till " jag hoppas det blir vår snart" ...
tastebyella.blogg.se

2013-03-16 @ 16:00:04
URL: http://www.peachloveinfood.blogspot.com
Postat av: Mårtenssons kök

Vilken härlig start på dagen, både få ligga kvar i sängvärmen och mysa så länge man vill och sen få njuta av en så god frukost!

Svar: Det var verkligen mysigt :-D Man måste få lyxa till det ibland!
tastebyella.blogg.se

2013-03-16 @ 21:02:40
URL: http://martenssonskok.blogspot.se
Postat av: Sara - Hold on be strong

Åh vad gott!

Svar: Härligt att du tycker det. Det var det verkligen. Kram
tastebyella.blogg.se

2013-03-18 @ 09:49:07
URL: http://saraleasofia.blogg.se

Thank you for taking your time to leave a comment. You make my day! BR>

Merci!


bloglovin


Namn:
Remember me? Du kikar väl in igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0