linguine con pomodoro, vino bianco e gamberetti & en fin födelsedag

2013-03-26 @ 21:59:00
 
Wihooo! Gissa tre gånger vems födelsedag det är idag?
Jajemensan! Min.
 
För 15 år sedan kom jag till världen klockan 19:45. Då visste ingen vem jag var, vem jag skulle bli eller minst att jag skulle skriva en matblogg en gång i tiden. Men det är väl trots allt det som är så fascinerande med livet. Att man aldrig vet som väntar bakom nästa hörn. Att det ena sekunden kan vara på topp då allt flyter på, man har massa projekt på gång och härligt folk runtomkring en och andra sekunden inte veta varken ut eller in.
 
Jag skulle först vilja tacka mina söta kompisar som var så snälla och bjöd på hembakad tårta idag. Det var supergott och jag blir så glad ska ni veta. TACK! Och sen alla andra som grattat mig såklart.
 
Sen så ska jag nu gå och fira mig själv lite mer. Med bl.a lite blackend lax med honungsrödbetor.
Oh sweet banana vad gott. Nu blir jag alldeles för sugen. Så jag kilar nu...
 
Men innan bjuder jag på receptet på middagen jag bjöd tjejgänget på. En simpel men ack så god pastarätt med räkor.
 
 
linguine con pomodoro, vino bianco e gamberetti ca 4 större portioner
500 gram linguine
en näve minitomater
3 dl enkel tomatsås smaksatt med basilka ( gör själv! )
olivolja
5 dl vitt vin
2 klyftor vitlök, pressade
½ morot
en halv näve hackad salladslök
300 gram skalde räkor ( t ex från frysdisken, tinade )
en näve färska basilikablad
 
 
Fräs vitlöken i rikligt med olivolja.
Riv moroten med ett rivjärn och låt den fräsa tillsammans med vitlöken.
 
Koka pastan.
 
Häll i tomatsås, vitt vin och tomater. Låt sjuda under lätt omrörning i några minuter.
Lägg i räkorna och salladslöken i såsen.
 
Låt såsen koka upp. Smaka av med slat och peppar. Häll i mer vin, tomatsås eller olivolja efter önskemål.
 
Blanda ner linguinen i stekpannan och servera i allt ihoprört i en stor skål.
 
Dekorera med halverad minitomater, färsk salladslök och ett stort leende på kocken!
 

Kommentera här!
Postat av: Mårtenssons kök

Grattis på din dag, hoppas den varit riktigt bra. En så god pastamiddag är ju perfekt att fira med!

Svar: Tack!
tastebyella.blogg.se

2013-03-26 @ 23:16:22
URL: http://martenssonskok.blogspot.se/
Postat av: Bland bakverk och kastruller

Grattis i efterskott. Och vilken god pastarätt!!

Svar: JA, den är riktigt fräsch och god. Tack!
tastebyella.blogg.se

2013-03-27 @ 20:41:34
URL: http://www.peachloveinfood.blogspot.com
Postat av: Johanna

Oj, är du bara 15 år? Wow, känns som om du vore kanske 20/21 år med tanke på hur duktig du är / hur du ser ut! Det är en komplimang =)! Det finns en blogg som heter madebymaryblogg.blogg.se som är väldigt lik din, eller om du är lik hennes? Tror du skulle gilla den bloggen! Grattis föresten!

Svar: Tack Johanna! Jag tar det absolut som en komplimang! Made by Mary känner jag till. Det är fin blogg och det är otroligt i vilken rasande fart Maria uppdaterar.
tastebyella.blogg.se

2013-03-27 @ 21:25:07
Postat av: Stephanie { Mitt skafferi }

Grattis på födelsedagen :) Är du bara 15 år? Herregud vad duktig du är på att laga mat och fota redan!

Svar: Tack Stephanie! Ja, så är det! HIHI <3
tastebyella.blogg.se

2013-03-27 @ 21:25:56
URL: http://mittskafferi.com/
Postat av: C

Grattis i efterskott! Hittade hit för en liten stund sedan via en kommentar på Gröna skafferiet och det är jag så glad för. Vilken fin blogg, vilka smarriga recept och vilka underbara bilder! Detta blir ett nytt stamställe för mig.

Svar: Åh tack C! Jättekul att du tycker om bloggen. Du är så välkommen!
tastebyella.blogg.se

2013-03-27 @ 21:58:03
Postat av: Linnea

15? Trode du va 17 eller något! Men grattis!

2013-03-28 @ 22:34:10
URL: http://horsesnea.blogg.se
Postat av: Krille

Oj vilken snygg pasta och vacker trästruktur in under så att säga. Grattis i efterskott. Trodde du var minst 22 :) Du måste vara Sveriges bästa matbloggare under 20.

Svar: Vad ska man säga!? TAACK! <3
tastebyella.blogg.se

2013-03-29 @ 15:12:13
URL: http://nukokarjag.se
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Grattis i efterskott! Tänk att du bara är 15 år och har sån talang för matlagning och fotografering. Hoppas du kommer satsa på en restaurang eller konditorutbildning och slår stort i branchen! :)

Svar: Åh tack Elenore! Det kallar jag komplimang!
tastebyella.blogg.se

2013-03-31 @ 18:44:25
URL: http://fikamed.wordpress.com
Postat av: matilda

Åh gjorde den här pastan när jag läste detta recept och in i helvete så god den var! La till lite mozzarellaost i och mmm... nu är den en given favorit i min familj!
Din blogg är grym btw :)

2013-04-23 @ 22:36:32
URL: http://mturborn.se

Thank you for taking your time to leave a comment. You make my day! BR>

Merci!


bloglovin


Namn:
Remember me? Du kikar väl in igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0