Recension - " Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk " av Mia Öhrn

2012-11-02 @ 14:23:00
Foto: Google ( cdon.com )
 
Jag tänkte jag skulle starta en ny kategori här på bloggen om recensioner av olika matiga/bakiga slag.
Denna gång skall jag recensera en bakbok. Jag blir inte sponsrad på något sätt och detta är min åsikt om boken. Varsågoda...
 
Mia Öhrn´s bok "Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk" är populär i bakvärlden. Näst intill alla bakintresserade lär ha hållt i den minst en gång och beundrat det färglada omslaget.
Omslaget är väldigt fint och layouten passar perfekt. Boken är inbunden och består utav 96 sidor fulla av inspirerande recept.
Som namnet på boken redan avslöjar handlar recepten om macarons, cupcakes och cakepops.
Förutom det får Mia plats med whoopies, chokladpraliner och lite annat smått och gott.
 
Jag tycker om boken och recepten. Förklaringarna ( med bilder! ) till de lite mer avancerade bakverken är pedagogiska och tydliga, så att även den okunnige ska kunna prova på recepten. Fotografierna är vackra och man vill helt klart hugga in direkt.
 
Den enda riktiga kritik jag har mot boken, är att har man läst den - så har man läst den ... om ni förstår vad jag menar... 
Man vet vad den innehåller efter en ganska snabb titt och sen kommer man inte kolla i den på ett längre tag förrän man blir sugen på att prova ngt av recepten. Då lär man snabbt bläddra fram till rätt recept och sedan ställa undan boken igen...
 
Men helt klart en härlig bakbok med massa inspiration.
Vill ni köpa den kan ni göra det här.
Annars kan man alltid låna den på biblioteket för att kika igenom den.
 
 

Kommentera här!

Thank you for taking your time to leave a comment. You make my day! BR>

Merci!


bloglovin


Namn:
Remember me? Du kikar väl in igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0