review - " Lomelinos tårtor " by Linda Lomelino

2012-11-29 @ 21:05:30
 
Foto: google.se ( bokus.com )
 
Ikväll tänkte jag ta åt mig äran att få recensera denna fina bakbok, fotograferad och skriven av Linda Lomelino. För att förtydliga mig, är detta min åsikt om boken och jag är inte på något sätt sponsrad.
 
Boken är härligt rosa med en väldigt vacker tårta på framsidan. Den gavs ut 2012, har 143 sidor fulla med tårtig inspiration och är skriven på svenska. I och med att man köper Lindas bok får man förutom en hel del recept på söta tårtor med frosting och sugarpaste en riktig inspirationsboost.
Jag fick lust att köpa på mig alla tårtverktyg denna ständigt konsumerade värld har att erbjuda och sätta igång direkt. Klassiska smakkombinationer blandas med nya men tårtorna har ändå alltid Lindas signum. Antingen dekorationen med flaggor, de små tårtfaten eller de lantliga fotomiljöerna - en röd tråd märks tydligt genom alla recept. Fotografierna är väldigt vackra och det är svårt att inte beundra dem.
 
Har man dock läst boken, så betyder det inte att man faktsikt ställer sig i köket och gör en av tårtorna. Tårtorna är väldigt vackra och fina att titta på, men smakmässigt är de ibland lite torra av sig och gräddtårta är nog ändå godast i längden.
Summa sumarum är denna bok perfekt för att drömma sig bort till tårtornas underbara värld
 
Du kan köpa boken här.
.
 
 

Kommentera här!
Postat av: Food around my World

Det känns som att bilderna är det viktigaste nu förtiden :) Låter som en toppenbok - fast iofs, vill man ha inspiration och drömma sig bort finns otaligt många bloggar med vackra bilder på tårtor hehe, fast man får en annan känsla av att läsa / titta i en bok.. lättare att leva sig in och koppla bort :D Tack för tipset och recensionen

Svar: Ja - hittar jag en bokhandel så kan jag stå i timmar och bläddra bland alla bak och kokböcker. Ibland lånar jag på bibblan också :) kram
tastebyella.blogg.se

2012-11-29 @ 21:52:27
URL: http://foodaroundmyworld.blogg.se
Postat av: Christer Erngren (@nukokarjag)

När kommer din kok/bakbok? :)

Svar: I wish it would come soon... om vi säger så. När kommer din?? :)
tastebyella.blogg.se

2012-12-01 @ 12:51:41
URL: http://nukokarjag.se

Thank you for taking your time to leave a comment. You make my day! BR>

Merci!


bloglovin


Namn:
Remember me? Du kikar väl in igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0