A table setting and a delicous sweet gratin

2012-09-09 @ 20:19:05
 
Ja och så kom söndagen. Dagen då man inser att helgen är slut. Låter sjukt deprimerande, men det är ju lite så det är...
Har tro det eller ej gjort i princip ingenting idagoch vet ni vad jag tycker om det !? Jag tycker inte om det alls! Jag blir snabbt rastlös och framförallt känner jag mig obekväm i mig själv när jag bara suttit och gjort ingenting en dag... Är jag ensam om det tro eller är det någon som känner likadant?
Men en dusch och jag kände mig mycket bättre. Bättre känsla finns ju knappt. Att vara nyduschad...
 
I alla fall så tänkte jag att jag ju faktiskt har en mat/bak blogg och visst är det smaken som räknas, men ögat äter ju med, som man så fint säger.
Därför tänkte jag helt enkelt med några foton på hur jag interpreterade hösten i dagens dukning, inspirera er till att duka lite extra fint någon dag framöver!
Och att trolla fram en lite mer genomtänkt dukning är ju faktiskt inte speciellt svårt. Så kör på bara.

Om ni bloggar om det får ni gärna länka, så jag får se :-)
 
 
Själva maten idag var en gudomlig sallad med akvokado i, som min mormor gjorde och som huvudrätt åt vi denna söta gratäng. Receptet kommer från min farmor och jag fullkomligt älskar denna gratäng. Fruktig, fluffig och lagom söt! Allvarligt helt klart värt att prövas. Om inte kan ni äta den som efterätt!
 
 
Då får jag ta och önska er en dundermysig eller partyfylld kväll. Själv är jag proppmätt och ska krypa upp och mysa med mormor min.
Kram Ella
 
In English:
Today was a real " I can chill all day long and whatever I want! - day ". It was like I did nothing. Such days are not my favourites... I get bored extremly fast and I don´t feel comfortable sitting around doing nothing.
 
Anyway... since this is a baking/food blog I thought I´ll show how I made todays table setting. I had in mind that you would get inspired then and make a wonderful table setting for yourself. If this will happen, the future will tell, but if you do blog about it - please comment with the link so I can have a look.
 
What we ate was a delicous salad made by my grandma and for the main course we had the yummiest sweet gratin on this earth. You can find the recipe here.
 
I wish you a great sunday evening!
Good niiight!
 

Kommentera här!
Postat av: Christer Erngren (@nukokarjag)

Fantastiska bilder :)) Underbara färger och djup.

Svar: TAcktack!
tastebyella.blogg.se

2012-09-09 @ 21:23:29
URL: http://nukokarjag.se
Postat av: Saga

Åhhhh! Din blogg är underbar skulle vilja ha en likadan! Har testat några av recepten! Gud vad gott det bliiiiir! kraaaam

Svar: Åh så glad jag blir! Taaack! Och så roligt att du testat recepten! Får man fråga vilka!Hälsningar Nicke Nyfiken :)
tastebyella.blogg.se

2012-09-17 @ 21:34:02
Postat av: Saga

Hejj igen! Har testat lemon curd macarons, kladdkaka och några till sötsaker! haha!

Svar: Åh det låter ju riktigt bra! Vad kul! :D
tastebyella.blogg.se

2012-09-22 @ 21:41:56

Thank you for taking your time to leave a comment. You make my day! BR>

Merci!


bloglovin


Namn:
Remember me? Du kikar väl in igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0