Breakfast #3 Pizza on a knäckebrööööd ( utalas med fet engelsk brytning :D )

2012-08-10 @ 12:24:31
 
Pizza till frukost! Nej, det orkar jag inte!
 
Jooo det gör du visst! För man kan faktiskt göra pizza på knäckbröd. Det blir riktigt gott!
Inspirationen kommer från bloggen Morning Diaries. En riktigt fin blogg med vackra foton på olika frukostar.
 
Den ända regeln man måste hålla sig till är att ha på lite krossade eller ketchup ( eller annan sås ) underst så att resten som ska på sitter fast. Sen är det bara att lägga på lite vad man vill. Jag hade tomater, gurka och ost på. Skinka hade vi ingen hemma - annars hade jag garanterat tagit det med.
 
Sist men inte minst gräddar du din knäckebrödpizza på 200 grader i 10 minute. Då har knäckebrödet hunnit bli lite mjukt och osten har smält.
 
Bon frukost!
 

Kommentera här!
Postat av: Michaela

Oj, använd en mindre bländare så får du med hela knäckemackan ;) Du har redigerat bilden så ingen EXIF-data finns kvar, men en mindre bländare på kanske 6 eller högre passar bättre till sådana bilder =)

Svar: Hej Michan! Visst kan jag använda en mindre bländare men just i detta fall tyckte jag att man kan få lämna lite åt fantasin, om du förstår... Dessutom är kameran fortfarande ny för mig och jag lär mig mer och mer efterhand. Men denna gång var det så jag ville ha det faktiskt. :)
tastebyella.blogg.se

2012-08-10 @ 15:13:37
URL: http://mnordlin.wordpress.com
Postat av: Emme

SV: Ja verkligen!
Tack för alla dina tips och allt ditt uppmuntrande! Blir så glad och utan dig och din underbara blogg hade jag aldrig hittat bakningen som hobby. Tack!:)
1000 kramar :)

2012-08-10 @ 21:24:28
URL: http://felixiz.blogg.se
Postat av: Clara - TopElite

Ha en fortsatt super bra dag! Kika gärna in på min blogg när du har tid över. :)
Kram

2012-08-10 @ 21:27:37
URL: http://topelite.blogg.se

Thank you for taking your time to leave a comment. You make my day! BR>

Merci!


bloglovin


Namn:
Remember me? Du kikar väl in igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0