Rödbetor med chevre och honungs topping

2012-03-19 @ 15:46:14


Detta är en av mina favoritförrätter!
Så lätt att göra, men så himla gott också...

Have a try!
Här kommer receptet.

För sex personer ( två rödbetshalvor var )
Du behöver:

9 rödbetor
chevreost
honung

Gör såhär:

1. Koka rödbetorna till att de är så pass mjuka att man lätt kan sticka en gaffel igenom.
2. Halvera rödbetorna och lägg i en ugnsäker form.
3. Skär ½ cm tunna chevreost skivor och lägg på rödbettorna.
4. Toppa med lite honung på varje.
5. Laga i ugnen på 180 grader i 5-10 min.

Klart!
Mums!


Kommentera här!
Postat av: Mimmi

Ser supergott ut! Ska genast prova ikväll. Fin blogg också.

2012-03-19 @ 16:08:44
Postat av: Sebastian

Hej!

Du undrade hur jag hade fotograferat champagneglasbilden?

hade ett bord, med svart papper och sen plexiglasskiva. På detta ställde jag glaset och belyste det med en blixt med långsmal softbox från höger. Mot väggen bakom körde jag en blixt med honeycomb och ett rött filter. Väggen var vit innan blixten slog mot den :)

Hoppas du blev lite klokare.



/S

2012-03-19 @ 21:06:41
URL: http://www.sebbesula.se
Postat av: Henrik Stigell

Detta har jag gjort många gånger, finns ingen bättre kombination än det här! :)

2012-03-20 @ 16:49:28
URL: http://www.henrik-stigell.net

Thank you for taking your time to leave a comment. You make my day! BR>

Merci!


bloglovin


Namn:
Remember me? Du kikar väl in igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0