Idag är ingen vanlig dag för idag är det kladdkakans dag

2012-11-07 @ 21:46:50

Har ni firat en av de godaste kakorna på denna jord idag eller känner ni att ni ligger efter lite? Kanske till och med missat att det är kladdisens dag är idag?

Gråt inga tåror för det! Imorgon är en ny dag och en möjlighet av fira kladdkakans dag i efterskott :-)

Här ska ni få mitt eget favoritrecept på kladdkaka! Ju längre tid i ugnen - ju torrare kaka och tvärtom förstås!

Recept - Chokladig kladdkaka à la Ella

Smält 200 g smör i en kastrull. Rör i 5-6 dl socker ( det är värt det, jag lovar! ).
Tillsätt ca 6 msk kakao ( mer eller mindre efter önskad chokladig smak ! ) och kläck sedan ner 4 ägg en efter en och rör i de mellan kläckningarna. Rör sist i ca 11/2 dl vetemjöl. Fyll en bakplåtsklädd 24 cm i diameters springform och grädda i ugnen minst 25 min...

Servera med färska hallon och vispad grädde eller vaniljglass! Och akta dig - den är mäktig men fantastiskt god!

Glad chokladdig dag! Nu blir jag så himla sugen på denna kladdkaka - åååhhh!


Kommentera här!
Postat av: Vanessa

jag glömde att det var kladdkakansdag! :(

2012-11-08 @ 16:09:27

Thank you for taking your time to leave a comment. You make my day! BR>

Merci!


bloglovin


Namn:
Remember me? Du kikar väl in igen?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0